szombat, április 27, 2024

Elektronikus ügyintézés

Tisztelt Csólyospálosi lakosok ! Tisztelt Ügyfelek!

Az élet számos területén tapasztalhatjuk, hogy különböző ügyeinket nem csupán személyesen, hanem telefonon vagy akár interneten keresztül elektronikusan is intézhetjük. A közigazgatás sem képez kivételt ez alól a folyamat alól; már most is számos közigazgatási eljárást kezdeményezhetünk, és számos közigazgatás által elérhető szolgáltatás vehető igénybe elektronikus úton. Mindez azt jelenti, hogy mindenkinek lehetősége van, hogy bármilyen ügyet papír alapú nyomtatvány benyújtása, vagy személyes megjelenés helyett, kényelmesen akár otthonról, elektronikusan (ügyfélkapun, cégkapun) keresztül kezdeményezzen és nyomon kövessen.

Az elektronikus szolgáltatások alapvetően két internetes felületen érhetők el:

  1. Önkormányzati Hivatali Portálon (https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap) egyes államigazgatási hatósági ügyekhez kapcsolódó rögzített tartalmú elektronikus űrlapok érhetők el. Az e-nyomtatványokat ágazat (pl: adóügy, hagyatéki ügyek, ipar- kereskedelem stb.) és ügytípus bontásban találhatjuk meg a honlapon. Itt kereshetjük meg a számunka megfelelő beadandó e- iratot. (pl: „Túlfizetés átvezetési és visszatérítési kérelem”„Bejelentkezés, változás bejelentés”„Bejelentés nem üzletköteles termék forgalmazásáról” stb.) Az online kitöltésre kattintva nyithatjuk meg az interaktív e- nyomtatványt, és itt nyílik lehetőség az adatok beírására is. (Amennyiben az ügyfél a nyomtatvány megnyitása előtt ügyfélkapus, (cégkapus) azonosítójával belépett, a nyomtatvány automatikusan kitölti az ügyfél adatait, így arra már nem kell időt fordítani.) A nyomtatvány interaktív; a bejelölt rubrikák és kitöltött mezők függvényében ad lehetőséget a további adatok beírására, ezzel segítve annak kitöltését. A nyomtatvány teljes kitöltését követően beküldés előtt az ügyfél az „Ellenőrzések futtatása” gombra kattintva ellenőrizheti, hogy a nyomtatványa tartalmaz-e hiányosságot vagy logikai hibát. Amennyiben nem, „Beküldés” gombra kattintva küldhetjük azt be a hivatalhoz. Fontos, hogy a beküldés csak akkor lehetséges, ha az ügyfél akár a nyomtatvány kitöltése előtt vagy azt követően ügyfékapus, (cégkapus) azonosítójával bejelentkezik. Javasoljuk, hogy beküldés előtt a „Letöltések” ikonra kattintva mentsük le a nyomtatványt saját gépünkre, hálózatunkra. A beküldésről a képernyőn egy beküldési azonosító tűnik fel, javasoljuk, hogy a beküldési azonosítót az ügyfelek mentsék el, vagy jegyezzék fel, ugyanis ennek segítségével tudják a későbbiekben igazolni az e-irat feladását.

Hasznos funkció, hogy az Önkormányzati Hivatali Portálon lehetőségünk nyílik a kezdeményezett ügyeink nyomon követésére („Ügykövetés”), de online ellenőrizni tudjuk adóegyenlegünk állását is („Adóegyenleg lekérdezés”).

  • A másik elektronikus kapcsolattartásra lehetőséget adó felület az un. E- papír(https://epapir.gov.hu/) szolgáltatást nyújtó internetes honlap. Az E- papír felületen keresztül – a kötött tartalmú e- űrlap helyett – szabadon megfogalmazott bármilyen tartalmú beadvány nyújtható be a hatósághoz. Ügyfélkapus/ cégkapus bejelentkezést követően kiválaszthatjuk a témacsoportot és/vagy ügytípust és/vagy címzettet. Ez követően elektronikusan kötetlen formában fogalmazhatjuk meg beadványunkat. Az esetleges csatolmányok feltöltését követően egy kattintással küldhetjük be beadványunkat a kiválasztott közigazgatási szervhez, hivatalhoz. Az irat beküldéséről a rendszer visszaigazolást küld.

Fontos megjegyezni, hogy mind az Önkormányzati Hivatali Portálon mind az E- papír felületen keresztül beküldött beadványokhoz lehetőség van bármilyen dokumentumot csatolni, mellékelni. Amennyiben valaki mást bízunk meg, hogy ügyünkben eljárjon (például egy könyvelő irodát), fontos, hogy meghatalmazást adjunk a helyettünk eljáró személynek. Nincs ez másként az elektronikus ügyintézés esetén sem, fontos, hogy eljárása előtt meghatalmazást adjunk a meghatalmazottnak.

A fenti bemutatott lehetőségekkel várakozás-, postaköltség nélkül, idő- és költségtakarékosan, kényelmesen, akár otthonról a karosszékből intézhetjük hivatali ügyeinket. Javasoljuk, hogy minél többen vegyék igénybe ezt az új szolgáltatást. Amennyiben a rendszer használata problémát okoz, vagy hibába ütköznek, az Önkormányzat érintett kollégái, készséggel állnak rendelkezésükre.

dr. Szöginé dr. Lajkó Erika, jegyző Önkormányzati Hivatali Portál: Az Önkormányzati Hivatali Portálon lehetőség nyílik az ügyfelek számára, hogy az

  • Ügyindítás menüpontban elektronikus űrlapok, un. iFORM űrlapok kitöltésével és elektronikus beküldésével hatósági eljárást kezdeményezzenek az Önkormányzatnál. Ilyen ügyek lehetnek adó, ipar-, és kereskedelmi, hagyatéki, birtokvédelmi, anyakönyvi és szociális, általános vagy egyéb igazgatási, településüzemeltetési, vagyonkezelési ügyek.
  • Ügykövetés menüpontban az elektronikusan kezdeményezett ügyeket a felületen figyelemmel kísérjék, ügyek státuszát ellenőrizzék.
  • Adóegyenleg lekérdezés menüpontban az aktuális adóegyenlegüket lekérdezzék, ellenőrizzék.

         https://ohp-20.asp.lgov.hu/nyitolap

Elektronikus ügyintézés az Önkormányzati Hivatali Portálon – FELHASZNÁLÓI ÚTMUTATÓ

e-Papír: Az e-Papír felület lehetőséget teremt az ügyfelek számára, hogy kötetlen formában, szabad megfogalmazásban készítsék el és küldjék be beadványaikat, kérelmeiket, nyilatkozataikat. A felületen lehetőség van különböző kiterjesztésű mellékletek csatolására is.

https://epapir.gov.hu/

Rendelkezési nyilvántartás: A Rendelkezési Nyilvántartás felületén az ügyfelek meghatározhatják, hogy elektronikus ügyintézést biztosító szervek milyen formában tartsák az irányukba megvalósuló kapcsolatot, illetve a felület lehetőséget ad, hogy az ügyfél meghatározott ügyekre- vagy általános érvénnyel- illetve határozatlan- vagy határozott időre meghatalmazás adjon ügyei vitelére más személynek.

  https://rendelkezes.gov.hu/rny-public/

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist

Megszakítás