Az egyes közösségi közlekedési szolgáltatók (pl.: BKK, MÁV, VOLÁN) által 2017. év során lépcsőzetesen kerül bevezetésre az elektronikus jegyrendszer, mely igénybevételéhez szükséges lesz a NEK rendszerben az un. Közlekedési kártya kiállítása.
A kártyák kiállításához egy előzetes NEK-regisztráció szükséges, mely során arcképmás- és aláírás felvételezés történik, mely valamennyi okmányirodában és kormányablakban jelenleg is kezdeményezhető.
A személyazonosság igazolására alkalmas okmányok (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, útlevél) igénylése, illetve a személyes úton történő pótlásuk során Önnek lehetősége nyílik arra, hogy ingyen, előzetes időpontfoglalás nélkül, az okmányirodai- és kormányablak ügyfélszolgálaton, valamint a KEKKH Személyes Ügyfélszolgálatán az okmányigénylés mellett NEK-regisztrációt is kérjen. (Az ügyintézés ideje mindössze kb. 2-3 perccel növekszik meg.) Mindehhez annyit kell tennie, hogy az adott okmányigénylés során jelezze az ügyintézőnek, hogy Ön NEK-regisztrációt is szeretne rögzíteni az okmányügyintézés mellett.
Amennyiben Ön már rendelkezik 2016. január 1. után elektronikus tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolvánnyal, úgy NEK-regisztráció nélkül is igénybe veheti az egyes közösségi közlekedési szolgáltatók által nyújtott , kizárólag teljes árú elektronikus díjtermékeket.
Amennyiben Ön a közösségi közlekedésben államilag nyújtott kedvezményt (pl. 90 %-os, 50%-ost jegykedvezmény, stb.) is igénybe kíván venni, ebben az esetben NEK-regisztrációval is rendelkeznie kell, függetlenül attól, hogy 2016. január 1. után kiadott elektronikus tároló elemet tartalmazó személyazonosító igazolványa is van.
Az egyes közösségi közlekedési szolgáltatók (pl. BKK, MÁV, Volán) által kialakításra kerülő elektronikus jegyrendszer tervezetten az elkövetkező háromnegyed évben, a szolgáltatók szakmai együttműködésében, lépcsőzetesen kerül bevezetésre.
dr. Kiss Melinda
járási hivatalvezető